7.08 km Powerwalk

Att komma in i rutinen och faktiskt ta sig ut på morgonen några gånger i veckan är inte det lättaste, men man får helt enkelt ta sig i kragen!
 
Att ändra en rutin, så som att börja träna, sluta äta socker, eller vad det nu kan vara, tar ca. 5 veckor.
Efter dem 5 veckorna har gått så är det inte så svårt längre.
 
Nu är morgonpromenaderna höjdpunkten på dagen, faktiskt!
Särskilt med gamla avsnitt av Morgonpasset i P3 med Diego och Knyckare i lurarna.
 
Men varför ska man gå innan frukost?
 
När man går ut och går innan man har ätit så bränner man av det fettet man redan har otroligt bra fettförbränning, helt enkelt!
Äter man innan man går ut så bränner man först bort de kolhydrater man precis ätit, samtidigt som man drar på sig muskler, vilket iof är bra! Sedan det fett man precis ätit - och sedan måste man äta igen när man kommer hem för att musklerna ska hålla sig.
Invecklat! Jag drar hellre på mig muskler via styrketräning iallafall!
 
Klarar man inte av att gå ut på heltom mage så kan man ta en kopp kaffe, det sätter igång systemet! Eller tex. ett glas mjölk.
 
Extra tips: Vänta inte med att gå ut för länge efter du vaknat för då finns risk för att det tar på musklerna istället för på fettet.


Kommentarer
Maria

Morgonträning gillar jag .. då blir det gjort och man mår så bra hela dagen sen !!
Sv.. Ang proteinbollarna funkar det säkert med jordubbsprotein .. blir ju jordgubbsbollar!! Fast personligen tror jag choklad är godare ..Annars kan man säkert tillsätta lite extra kakao!?
=)

Svar: Ja men precis, man blir liksom mer produktiv som att hjärnan får in sjukt mycket syre :)Aaah det är sant, man kan ju alltid fråga, eller kanske byta till sig lite av en kompis (har inte plats med hur mkt protein dom helst) Jag får prova mig fram helt enkelt, blir det bra lär det ju hamna på bloggen, haha!
Victoria Jilderbo

2012-08-25 @ 18:50:21
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vicksens.blogg.se

Jag bloggar om träning, hälsa och kost

RSS 2.0